Adressebeskyttelse
Adressebeskyttelse og Ældre Sagens it-systemer
Ældre Sagen ajourfører jævnligt vores medlemslister op mod CPR-registret og får i den forbindelse automatisk besked, hvis en person har søgt navne- og adressebeskyttelse hos CPR-registret.
Datatilsynet har i en afgørelse, der omhandlede navne- og adressebeskyttelse, gjort opmærksom på, at man som dataansvarlig har pligt til at sørge for at beskytte personens oplysninger bedst muligt og herunder tilrettelægge arbejdsgange, der tager højde for dette.
Derfor kan medlemmer med adressebeskyttelse ikke tilmelde sig aktiviteter og nyhedsbreve online og heller ikke downloade deres medlemskort på vores Tilbudsapp.
Det betyder også, at det kun er en begrænset gruppe medarbejdere i sekretariatet, der af nødvendighed har adgang til disse medlemmers oplysninger.
Frivillige har ikke adgang til oplysninger om adressebeskyttede medlemmer og frivillige, da der ikke er tale om en nødvendig behandling og der dermed også vil være en risiko for, at oplysningerne deles med andre fx deltagere på et hold.
Medlemmer med adressebeskyttelse kan deltage i årsmøder ved at fremvise deres medlemskort.
Man kan vælge at ophæve sin adressebeskyttelse i Ældre Sagens regi. Læs her, hvad man skal gøre og hvad det medfører.
I vejledningen til Membersite/booking kan du se, hvordan I behandler tilmelding af personer med adressebeskyttelse.
Har du spørgsmål vedrørende regler for adressebeskyttelse, kontakt Berit Nordahl tlf. 33 96 86 37 eller mail bn@aeldresagen.dk