Guide til opstart
Det er vigtigt at få talt ordentligt om, hvordan jeres vågetjeneste skal være, og hvordan I vil gøre opmærksom på vågetjenesten, når I starter. Det er en stor hjælp til at komme godt fra start.
Skal vi bruge vores egen telefon eller skal vi anskaffe en telefon til vågetjenesten? Hvem laver vagtplaner? Hvordan får vi gjort ordentligt opmærksom på vågetjenesten?
Der er en lang række spørgsmål, som I skal tage stilling til, når I starter.
Det er vigtigt, at I får talt om, hvordan jeres vågetjeneste skal være, og at I får lagt en plan for, hvordan I vil gøre opmærksom på, at vågetjenesten findes. Det hjælper jer til at komme godt fra start.
I hæftet Kom godt i gang med vågetjenesten har vi samlet gode råd og erfaringer om opstart fra mange af Ældre Sagens vågetjenester.
Hæftet omhandler disse områder:
Rollen som kontaktperson – hvad man har ansvar for og hvorfor det er godt at være flere?
Telefon – hvordan og hvornår kan man kontakte vågetjenesten?
Vågeopgaven - hvordan gør vi hos os?
Samarbejde – hvem samarbejder vi med og hvordan?
Oplysning – hvordan vil vi gøre opmærksom på vågetjenesten?
Økonomi – hvor kan vi få støtte til vågetjenesten?
Hent hæftet Kom godt i gang med vågetjenesten