Kursus for nye kasserere - to dage
Målgruppe
For nye kasserere og formænd med interesse for økonomi i Ældre Sagens lokalafdelinger.
Udbytte
At kunne udføre bogføringsopgaver og have kendskab til de regler og love, der gælder i forbindelse med udbetalinger af godtgørelser - samt de interne retningslinjer der er sat af Landsbestyrelsen og Delegeretforsamlingen.
Indhold
- Love og regler
- BC Dynamics NAV – ikke i dybden, dette gennemgås individuelt inden
- Regnskabsopfølgningen
- Outlook – KS mailen- sikker mail, herunder GDPR
- Bookingsystemet – hvad sker der i bookingsystemet på kasserersiden.
1. dag
- Undervisning i regnskabets opbygning, bilagsbehandling, gennemgang af kontoplan og aktivitetskoder
- Orientering om specielle forhold – herunder udbetaling af honorarer, kørsel, telefon samt regler for rejser, forsikringsforhold, moms og bankospil (gevinstafgifter)
- Kort gennemgang af bogføringsprogrammet, herunder budget NAV.
2. dag
- Opsamling på dag 1
- Regnskabsopfølgningen og budgettering
- Bookingsystemet – sådan ser det ud på kasserersiden
- Hvad skal sendes ind til Økonomiafdelingen - hvornår og hvordan?
Form
Oplæg og debat.
Undervisere
Britt Ravn Sørensen og Christian Agersund, regnskabskonsulenter, Ældre Sagen
Henriette Ravn, økonomichef, Ældre Sagen
Dato og sted
5-6. maj 2026
Golf Hotel Viborg,
Hans Tausens Alle 2,
8800 Viborg
..........................................
19-20. maj 2026
Ældre Sagen,
Snorresgade 17-19,
2300 København S
Overnatning på Guldsmeden Bryggen,
Gullfossgade 4,
2300 København S
(kort gåafstand fra sekretariatet)
Tilmeld
Tid
Dag 1 kl. 9.30 til dag 2 kl. 15.00
Kursusdagene er med fuld forplejning og overnatning i
enkeltværelser.