Kom i pressen
Målgruppe
PR-frivillige, formænd, aktivitetsledere og ældre- og sundhedspolitiske frivillige.
Udbytte
Din lokalafdeling og jeres aktiviteter får øget synlighed. Du bliver fortrolig med, hvad der skal til for, at pressen vil bringe din historie. Du får indsigt i journalisternes arbejdsbetingelser og de journalistiske nyhedskriterier, og du bliver klogere på, hvordan du selv finder historierne i jeres lokalafdeling.
Indhold
• Indblik i de journalistiske nyhedskriterier
• Vi øver os i at ”sælge” en historie til pressen
• Vi finder eksempler på gode pressehistorier i lokalafdelingen
• Vi øver os i at skrive læserbreve og debatindlæg
• Vi øver os i at finde gode overskrifter.
Form
Øvelser enkeltvis og i grupper.
Undervisere
Sanna Kjær-Hansen og Gerda Grønning, kommunikationskonsulenter, Ældre Sagen
Dato og sted
1. sep. 2026
Ældre Sagen,
Snorresgade 17-19,
2300 København S
Tid
Kl.9.30-15.00