Ny Det Sker-løsning
Der er i øjeblikket ved at blive udviklet en ny version af Det Sker-værktøjet, som på sigt skal erstatte den eksisterende løsning. Selvom bookingløsningen lukkes ved årsskiftet, vil vi fortsat benytte den nuværende Det Sker-værktøjet uændret i første halvdel af 2026. Det giver tid til en tryg overgang, hvor alle der laver Det Sker Lokalt kan blive oplært i brugen af det nye værktøj.
Et enkelt overblik over indholdet
Det nye Det Sker-værktøj giver et enkelt overblik over det indhold, der kommer i Det Sker Lokalt. Alt indhold præsenteres i den rækkefølge, det senere vises i bladet, og det er let at klikke sig direkte videre til det sted, hvor man kan redigere indholdet. Det gør det hurtigere og mere overskueligt at holde styr på det, der kommer med i bladet.
Sådan rulles den nye løsning ud
Udrulningen er planlagt som et kontrolleret og trygt forløb i fem faser. Planen er foreløbig og kan ændres, hvis der opstår behov for det. Det ved vi mere om i januar, men lige nu ser planen således ud:
- Fase 1 – Udviklingsfase (oktober 2025 – januar 2026)
Det nye Det Sker-værktøj udvikles. Der etableres en følgegruppe bestående af områderedaktører, webmaster og lokalredaktør - Fase 2 – Test og fejlretning (februar – midt marts 2026)
Følgegruppen tester værktøjet og sikrer sig, at det virker som det skal. - Fase 3 – Brugertest (midt marts – slut april 2026)
Løsningen testes lokalt i udvalgte områder og lokalafdelinger i et testnummer af bladet Det Sker Lokalt. - Fase 4 – Oplæring (maj 2026)
Webmastere og lokalredaktører undervises, og der stilles manualer og guides til rådighed. - Fase 5 – Første brug i praksis (juni 2026)
Vi forventer at kunne tage det nye Det Sker-værktøj i brug i produktionen af augustnummeret af Det Sker Lokalt. Det er det blad, der laves i juni måned.