Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

HUSORDEN FOR AMAGER2300 HOLMBLADSGADE 73
  • Fælles Ansvar: Aktivitetslederen (a-lederen) er ansvarlig for at vedligeholde renligheden og orden i fællesområderne. At områderne efterlades i den stand du gerne vil finde dem.
    I praksis betyder dette, at der er luftet ud, at alle borde og stole er sat på plads, at bordplader er rene, at alt lys er slukket, at vinduer er lukket, og at alle fire døre er lukket og låst.

  • I vinterperioder med frost, sne/is er a-lederen/den kontorfrivillige ansvarlig for at feje og salte de skrå aluminiumdørtrin foran de to indgangsdøre.

  • Fællesområder er

  • Kontoret

  • Mødelokale 1 med køkkenunit

  • Mødelokale 2 med IT-udstyr

  • Mødelokale 3 med depotrum

  • Toilettet

 

  • Brug af Køkkenunit: Rengør køkkenudstyr og overflader efter brug. Opvask bør ikke efterlades i vasken men sættes i opvaskemaskinen.

  • Opvaskemaskine startes når øverste hylde med kaffekopper/kaffekrus er fyldt. For programvalg se lamineret programguide.

  • Organisk affald tømmes efter hver aktivitet.

  • Restaffald når det er fyldt, eller fast hver tirsdag/torsdag kl. 12.

  • Køleskabet er ikke depotrum for øl og vand.

  • Kaffemaskinen er tømt og kaffefilteret er fjernet. 

 

  • Toiletetikette: Sørg for at toilettet er rent efter brug. Udskift toiletpapir og papirhåndklæder, hvis det er nødvendigt.  

  • Affaldsstativ med plastpose til brugte papirhåndklæder tømmes når det er fyldt eller fast tirsdag / torsdag kl. 12.

  • Spand til hygiejeneaffald tømmes tilsvarende.

 

  • Støjniveau: Hold støjniveauet nede, især under møder, for at undgå at forstyrre andre.

 

  • Genindkøb: Susanne står for genindkøb af forbrugsvarer som: Kaffe, sukker, te (Earl Grey og én frugtte), coffee-creamer, kaffefiltre, salt, servietter, køkkenruller, toiletpapir, hånd- og bordsprit, karklude, plastposer, håndsæbe, opvaskemiddel, opvasketabs, skyllemiddel og salt til opvaskemaskinen, div. rengøringsmidler.
    Lager til køkken er i lille rum i møderummet. Øvrige varer lægges på lager i depotrummet i plastbokse.
    Når lageret er ved at være tømt (senest når sidste enhed tages i brug), noterer a-lederen hvad der skal købes i Indkøbskollegiehæftet, der ligger på kontorets skrivebord.

    Kontorets teamleder står for indkøb af kontorartikler, dog undtaget toner til printer der indkøbes af formanden eller kassereren (betales med kort ved webindkøb).

 

  • Respekt for Ejendom: Behandl alle faciliteter og udstyr med respekt. Undgå at beskadige inventar og udstyr. Undgå at stille cykler foran vores fælles facade – vinduer og døre.

  • Kontorets teamleder holder, i samarbejde med Keld, akacietræet nede. Roser indkøbes og plantes. De sikrer at brostensarealet foran facaden holdes fri for uønsket bevoksning.

  • Hunde har som udgangspunkt ikke adgang til lokalerne. Aktivitetslederen kan dog, sammen med holddeltagerne, acceptere at en deltager har en for deltageren nødvendig hund med. Deltageren har det fulde ansvar for skader, hunden måtte forårsage.

 

  • Sikkerhed: Overhold alle sikkerhedsforanstaltninger, især i køkkenet og ved brug af elektriske apparater.
    Der er indkøbt ildslukker og brantæppe.

 

  • Booking af lokaler: Bestyrelsen er ansvarlig for at alle sæsonaktiviteter er indskrevet i den fælles digitale kalender: Holmbladsgade 73 | Teamup
    Bestyrelsesmedlemmer og a-lederne kan booke ledige tider til ad-hoc møder/arrangementer i kalenderen.

 

  • Affaldshåndtering: Sortér og bortskaf affald korrekt. Hold området omkring affaldsbeholdere i gården rent.

 

  • Kommunikation: Vi har aftalt at holde regelmæssige møder for at diskutere og revidere husordenen, så alle er på samme side.

Sidst opdateret 17.04.2024