Forsikringsoplysningen

Sidst redigeret den 15.01.2024

Forsikringsoplysningen
tlf. 41 91 91 91, tirs-tors 9-11.30 og 12.30-15
www.forsikringsguiden.dk/forsikringsoplysningen

Man kan ringe til Forsikringsoplysningen, hvis man har spørgsmål til skadesforsikring og fx

  • er i tvivl om, hvad en forsikring dækker
  • er i tvivl om, hvorvidt man er forsikringsdækket, som man ønsker
  • er i tvivl om, hvordan en skade anmeldes eller behandles
  • har spørgsmål til erstatning fra en modparts forsikring. 

Forsikringsoplysningen er ikke klagemyndighed og træffer ikke afgørelse i klagesagerne, men vurderer alene, om klagen er berettiget eller uberettiget. Hvis det vurderes, at klagen er berettiget, henvises til relevante klagemuligheder, hvilket typisk vil være Ankenævnet for Forsikring og muligheden for at indbringe sagen for de almindelige domstole.
Læs mere i afsnittet Det offentlige forbrugerklagesystem samt private klage- og ankenævn.

Indhold hentes