Nyt fra seneste bestyrelsesmøde
Økonomi
City har foretaget flere nyinvesteringer til gavn for medlemmerne i 2025. Senest er det blevet besluttet at lægge nyt gulv i flere af lokalerne samt at installere et nyt lydanlæg i tillæg til de store skærme, der allerede er blevet opsat i lokalerne på 1. sal. Begge dele vil ske hen over juleferien. Fitness vil få en ny træningsbænk og i cafeen vil der blive installeret en ny kaffemaskine.
Delegeretforsamling
Ældre Sagen afholder delegeret forsamling den 25.-26. november. Delegeretforsamlingen er organisationens øverste besluttende myndighed, som mødes én gang årligt. Benny Wind fra bestyrelsen vil deltage på vegne af City, og vores formand Susanne Andersen vil deltage qua sit medlemskab af Landsbestyrelsen. På mødet vil bl.a. strategien og budgettet for 2026 blive diskuteret og en ny organisationsstruktur for Ældre Sagen skulle godkendes – en struktur som er tilpasset den nye ældrelov og sundhedsreformen. Mere om dette en anden gang. Desuden skal der vælges nye medlemmer til Landsbestyrelsen, årsberetningen skal godkendes og forskellige andre emner belyses.
Årsmøde 2026
City afholder årsmøde torsdag den 12. marts kl. 17 – husk at sætte mødet i kalenderen allerede nu. Invitation og program fremsendes i det nye år. Vi søger nye medlemmer til bestyrelsen – hvis du er interesseret, så skriv til vores formand Susanne Andersen på formand@a-huset.dk.
Nye arrangementer
City planlægger løbende nye spændende arrangementer. Inden for de næste par uger vil der blive oprettet en overskuelig oversigt over alle arrangementer på hjemmesiden, så man nemmere og i god tid kan se, hvornår der er planlagt hvad.
Bestyrelsen overvejer at arrangere en sommerhøjskole i 2026 i samarbejde med de andre lokalafdelinger i København. Hvis du gerne vil bidrage med ideer til ture og andet spændende – eller gerne vil være en del af arrangementsgruppen, så skriv til os på kommunikation@a-huset.dk.
Hjemmeside og booking
Hjemmesiden vil få et nyt design inden for de kommende uger for at fremhæve nyheder, ældrepolitik og arrangementer – dette er et lokalt initiativ. Håber I tager godt imod det. Bookingproceduren bliver ligeledes ændret, da vi per 9. december går over til Ældre Sagens nye bookingsystem, som rulles ud i hele landet. Servicekontoret sidder parat til at hjælpe, så kom gerne forbi, hvis det driller. Der ligger en kort introduktion under en af fliserne på hjemmesiden.
Sidst opdateret 01.12.2025