Statsforvaltningen

Sidst redigeret den 09.01.2018

De tidligere fem regionale statsforvaltninger er lagt sammen til en samlet enhed med hovedkontor i Aabenraa.

Statsforvaltningen løser en lang række opgaver for forskellige ministerier. F. eks. sager om værgemål, separation og skilsmisse, ægtefællebidrag, opholdsbevis til EU-borgere og beskikkelse af medlemmer til forskellige nævn m.v.

Statsforvaltningen har 9 lokale kontorer rundt i landet:

  • Aabenraa
  • Aalborg
  • Aarhus
  • Rønne
  • København
  • Nykøbing Falster
  • Odense
  • Ringkøbing og
  • Ringsted

Man har i flere tilfælde mulighed for selv at vælge, hvor ens sag skal behandles, hvis man har brug for at møde op i Statsforvaltningen.

Se www.statsforvaltningen.dk eller ring på tlf. 72 56 70 00 for nærmere oplysning om adresser og åbningstider samt deres mange sagsområder.

Digital post kan sendes ved at logge ind med NemID på www.borger.dk. På den måde kan man sende e-mails som 'sikker post', dvs. at alle e-mails er signeret og krypteret.

Hvis man ikke har mulighed for at skrive fra sin digitale postkasse, kan man i stedet skrive en e-mail til post@statsforvaltningen.dk

Man kan også skrive almindeligt brev til Statsforvaltningen, men vær opmærksom på altid kun at sende kopier af dokumenter - aldrig originaler - da al indgående post scannes ind og makuleres.

Statsforvaltningen
Storetorv 10
6200 Aabenraa
tlf. 72 56 70 00
www.statsforvaltningen.dk.

Indhold hentes