Borger.dk
Sidst redigeret den 15.01.2024
Har man adgang til internettet, kan man via www.borger.dk få adgang til samtlige kommunale og statslige selvbetjeningsløsninger.
Borger.dk indeholder desuden informationer til borgerne om offentlige myndigheder, lovgivning mv., og der er mulighed for, at man kan lave vejledende beregninger af fx folkepension og boligstøtte.
Via menuen på forsiden af portalen kan man nemt klikke sig frem til de enkelte emner, hvis man ikke vælger at bruge søgefunktionen.
På "Min Side" under borger.dk kan man - efter at have logget ind med MitID - se de oplysninger, det offentlige har om én.
Det kan fx være oplysninger fra Skattestyrelsen, pensionsoplysninger, sundhedsoverblik, eller boligoplysninger.
Man kan også finde sin egen digitale postkasse på "Min Side", hvor man modtager post fra det offentlige og kan vælge at modtage post fra private afsendere, fx banken.
Skal man i kontakt med en offentlig myndighed, men er i tvivl om hvilken, kan man ringe til:
Borger.dk's kontaktcenter
tlf. 70 10 18 81 man-fre 8-20, weekend og helligdage 10-16.
Ringes fra udlandet er tlf. +45 70 25 18 81
Man kan også sende en mail via https://kontakt.borger.dk, hvor der findes fortrykte formularer til spørgsmål inden for forskellige hovedområder
Indhold hentes