Borger.dk

Sidst redigeret den 10.01.2019

Har man adgang til internettet, kan man via www.borger.dk få adgang til samtlige kommunale og statslige selvbetjeningsløsninger.

www.borger.dk indeholder desuden informationer til borgerne om offentlige myndigheder, lovgivning mv., og der er mulighed for at man kan lave vejledende beregninger af f.eks. folkepension og boligstøtte.

Via menuen på forsiden af portalen kan man nemt klikke sig frem til de enkelte emner, hvis man ikke vælger at bruge søgefunktionen.

På "Min Side" under borger.dk kan den enkelte borger - efter at have logget ind med NemId - se de oplysninger, det offentlige har om vedkommende.

Det kan f.eks. være oplysninger fra SKAT, pensionsoplysninger, sundhedsoverblik, eller boligoplysninger.

Man kan også oprette sin egen digitale postkasse på "Min Side", hvor man kan modtage post fra det offentlige og private afsendere, f.eks. banken.

"Din indgang til det offentlige“ er en telefonservice, der drives af borger.dk. Skal man i kontakt med en offentlig myndighed, men er i tvivl om hvilken, kan man ringe til:

Borger.dk's kontaktcenter
Tlf. 70 10 18 81, man-tors 8-20, fre 8-18.
Ringes fra udlandet er tlf. +45 70 25 18 81
Man kan også sende en mail til: 1881@borger.dk

Se også afsnittet om Digitalisering.


Indhold hentes