Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

Lokalafdelingens nyheder

Få mere at vide om aktiviteter, opgaver og indsatsområder i Ældre Sagen Tinglev

Vi arbejder for, at alle voksne – uanset alder – skal have retten til at bestemme over egen tilværelse, have et meningsfuldt liv og mulighed for at deltage aktivt i samfundet.

Alle vores arrangementer annonceres i Tinglev Ugeblad og på hjemmesiden ældresagen.dk/tinglev

Her kan du også tilmelde dig vores nyhedsbrev nederst på siden ved at klikke på ”Tilmeld dig til det lokale nyhedsbrev”, så får du en mail, når der er nye arrangementer og aktiviteter.

Find og følg os på Facebook: Ældre Sagen Tinglev.


Den 3. april har bestyrelsen konstitueret sig således

Formand: Hans H. Christensen

Næstformand: Niels Kristensen

Sekretær: Elin Karkov

Kasserer: Birgit Jessen

Medlem: Ilse Rosgaard, Bodil Andersen og Rohny Petersen

Suppleanter:   1. Jutta Hansen

                              2. Andreas Brandenhoff

 


Fredag, den 21. marts 2025 kl. 18.00 afholdt Ældresagen Tinglev deres årlige generalforsamling i Rebbølcentret. Vi var 38 personer.

  1. Valg af dirigent

    Egon Greve blev valgt til dirigent

  2. Årsberetning (til godkendelse)

    Formand Hans H. Christensens årsberetning blev godkendt…. Se nedenfor.

    Der var et enkelt spørgsmål: Får vi tilskud fra kommunen?

    – ja det drejer sig om vores indkøbsordning.

  3. Regnskab (til udtalelse)

    Birgit fremlagde regnskabet.

  4. Orientering om bestyrelsens planer og fremtidige arbejdsopgaver. Deltagerne er meget velkomne med forslag til aktiviteter eller andre tiltag.

    Formanden orienterede om de næste arrangementer og sagde, at især udflugterne mangler flere tilmeldte.

  5. Indkomne forslag

    Ingen

  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer

    Der skal vælges 4 medlemmer for 2 år.

    På valg er:

    Hans H. Christensen (modtager genvalg) - Genvalgt

    Niels Kristensen (modtager genvalg) - Genvalgt

    Birgit Jessen (modtager genvalg) - Genvalg

    Jutta Hansen - her vælges Elin Karkov

    Andreas Brandenhoff vil gerne stille op som suppleant i stedet for som bestyrelsesmedlem – derfor skal der vælges én ny for 1 år - Rohny Petersen vælges for 1 år

  7. Valg af 2 suppleanter for 1 år: På valg er Rohny Petersen. Da Rohny Petersen er indtrådt i bestyrelsen vælges i stedet Jutta Hansen 1. suppleant og Andreas Brandenhoff 2. suppleant
  8. Eventuelt - Intet

Ældresagen Tinglev Årsberetning 2024

Introduktion

Velkommen til årsberetningen for Ældresagen Tinglev. Året har været præget af en række vigtige aktiviteter og begivenheder, som har bidraget til at styrke vores fællesskab 2024.

Medlemsudvikling

Vi har oplevet en positiv medlemsudvikling i løbet af året. Vores medlemsbase er steget med 90 medlemmer, hvilket viser en øget interesse og behov for vores arbejde. Vi er nu oppe på godt 1500 medlemmer, som alle bidrager til at gøre Ældresagen Tinglev til en stærk og engageret forening. Landsforeningen har rundet millionen.

Aktiviteter og arrangementer

I løbet af året har vi afholdt en række aktiviteter og arrangementer, som har til formål at fremme trivsel og socialt samvær blandt vores medlemmer. Vi havde planlagt et arrangement om demens. Det blev aflyst på grund af særlige omstændigheder. Så har vi haft modeshow 2 gange. Det var godt besøgt, det tager Jutta sig af. Vi tog på tur til Amrum med 45 deltagere. I august fik vi en interessant guidet tur på Knivsbjerg af Hinrich Jürgensen.

Det tyske museum i Sønderborg blev besøgt og vi var også en tur på Sønderborg Slot. I september havde vi høstfest på Saksborg kro. I januar var der grønlangkålsspisning med tombola på Saksborg kro og i Rebbøl var der koncert med Vis Vocal, Jazz med Dibbers,

Julekomsammen og Julefrokost for frivillige.

Desuden har vi en indkøbstur hvor v i henter ældre i hjemmet, hjælper med indkøb i SuperBrugsen og der bliver hygget med kaffe i Kirkens korshærs lokaler. Derefter bliver de ældre kørt hjem igen. Vi får §79 midler til det og det er sammen med Sozialdienst og pensionistforeninger i området.

Ude på Rebølcentrets område er desuden: krolf, Petanque, skatsspil, bridge, whist og yoga.

Desuden har vi seniordans og sangcafe.

Foredrag og workshops

Vi har haft fornøjelsen af at byde velkommen til flere spændende foredragsholdere

Kurt Leth fra Kurt kom forbi. En politiassistent der fortalte om digital svindel, indbrud m.m.

Sigfried Matlock fortalt om sit liv som journalist og Tysklands nuværende politiske situation

Jørn Buch holder foredrag en gang om måneden.

Sociale arrangementer

Sociale arrangementer har spillet en central rolle i vores arbejde.

Vi prøver under ledelse af Røde Kors at få besøgsordningen og telefonkæden op at køre ingen

De mangler en der vil lede samarbejdet med Røde Kors i Aabenraa kommune.

Udflugter

Vi har også arrangeret flere udflugter til interessante destinationer både lokalt og regionalt.

Vi er begyndt at samarbejde med ældresagen Lundtoft for at få fyldt bussen.

Frivillige

De frivillige har været en uvurderlig del af vores arbejde. Deres engagement og dedikation gør det muligt for os at gennemføre vores aktiviteter og nå ud til flere ældre i vores samfund. Vi skylder dem en stor tak for deres indsats.

Samarbejde

Vi har fortsat vores samarbejde med lokale myndigheder, virksomheder og andre organisationer for at sikre, at vi kan tilbyde den bedst mulige støtte til vores medlemmer. Disse partnerskaber har været afgørende for vores succes og evne til at organisere aktiviteter og arrangementer.

Økonomi

Økonomisk set har året været stabilt. Vi har formået at holde en sund økonomi, hvilket har gjort det muligt for os at finansiere vores aktiviteter og samtidig opbygge en reservefond til fremtidige projekter. Vores indtægter er primært kommet fra medlemskontingenter og donationer, og vi er taknemmelige for den støtte, vi har modtaget fra kommunen.

Fremtidsplaner

Vi ser frem til et spændende og aktivt år i 2025. Vores mål er at udvide vores tilbud og aktiviteter for at imødekomme vores medlemmers behov og ønsker endnu bedre. Vi planlægger foredrag, workshops og sociale arrangementer samt en øget indsats for at tiltrække flere frivillige.

Konklusion

Vi vil gerne takke alle vores medlemmer, frivillige og samarbejdspartnere for deres støtte og engagement i løbet af året. Uden jer ville Ældresagen Tinglev ikke være det stærke fællesskab, det er i dag. Vi ser frem til et nyt år fyldt med aktivitet, samvær og støtte til vores ældre borgere.

Tak for et godt år og samarbejde i Bestyrelsen i Ældresagen Tinglev. Tak for at vi må bruge Rebbølcentret.

Tak for ordet Hans H. Christensen

Regnskabet

null

null

null

Efter mødet var der kaffe og småkager, og Lykke og Flemming Nielsen (tidl. medarbejder ved DR) fortalte om kongehuset, alt sammen med et smil på læben.