Modtagere af it-hjælp
Som modtager af it-hjælp skal du være opmærksom på følgende:
Modtagere af it-hjælpen skal være opmærksomme på, at:
- It-hjælperen er ulønnet, frivillig, ikke-kommerciel og ikke it-specialist,
men han/hun yder, hvad han/hun formår og kan hjælpe med i det pågældende tilfælde.
-
Der vil være situationer, hvor det ikke lykkes at afhjælpe problemerne.
It-hjælperen bør ikke kaste sig ud i opgaver, som ligger uden for hans/hendes evner og erfaring, da it-hjælperen ikke er dækket af en forsikring i sådanne tilfælde.
- It-udstyr med problemer er meget sårbare og data, e-mails, adresser, billeder og lignende kan gå tabt eller blive beskadiget.
- It-hjælperen må kun genoprette styresystemer og software ved hjælp af originale programmer og styresystemer.
It-hjælperen skal afvise at bistå ved piratkopierede programmer og lignende.
- Hjælpen sker for modtagerens egen risiko og regning i tilfælde af udgifter til eksempelvis opståede skader.
-
It-hjælperen hjælper ikke med håndtering af netbank.
Sidst opdateret 12.11.2020