Søg på lokalafdelingens hjemmeside

Brug for Tryghedsopkald

Få et opkald hver morgen, så er du sikker på at få hjælp, hvis du får brug for det!

Et tryghedsopkald vil sige, at du bliver ringet op hver morgen.

Så kan du føle dig mere sikker i din hverdag. Især for dig, der bor alene i dit hjem. Og måske du har mistet din familie eller de bor langt væk.  

Det er dejligt og trygt at høre en venlig stemme sige ”god morgen”. Det er også hyggeligt at starte dagen med en lille sludder over telefonen.

Når du melder dig til et tryghedsopkald oplyser du samtidig en kontaktperson. Det kan være en ven, familiemedlem eller hjemmehjælper, som har en nøgle til dit hjem. Så kan den der ringer kontakte denne person hvis du en morgen ikke tager telefonen eller du har problemer.  

Telefonstjernen 

I telefonstjernen ringer en af Ældre Sagens frivillige hver morgen imellem kl. 8 og 9 og hører hvordan du har det. 

De frivillige har tavshedspligt hvilket betyder at jeres telefonsamtaler er fortrolige. Du kan derfor trygt fortælle det du har lyst til i telefonen.

Der kan være forskellige frivillige der ringer dig op fra dag til dag.  

Du skal huske at give besked til Ældre Sagen, hvis du er rejst væk i en periode eller på anden vis ikke er hjemme en dag.

 

Sådan får du et tryghedsopkald

Du kan kontakte (se herunder) for at høre mere om dine muligheder for tryghedsopkald.

E-mail: telefonstjerne@aesnordals.dk

Sidst opdateret 20.01.2023

  • Kurt Haugaard

    • Medlem af koordinationsudvalget
    • Lokalt blad distribution
    • Lokalt blad redaktion
    • Medlem af lokalafdelingens bestyrelse
    • 1. næstformand i lokalafdelingen
    • Suppleant for lokalafdelingens repræsentant
    • Tryghedsopkald

    Mobil
    20119417
    E-Mail
    naestformand@aesnordals.dk