Udfordringer med at komme i Borgerservice
Til ældre, der har fået besked i eBoks, på Borger.dk – og har udfordringer med at blive identitetssikret og komme i Borgerservice – er der følgende vejledning på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside om at kontakte bankens support:
Der kan være situationer, hvor du ikke har mulighed for at møde fysisk op i Borgerservice, fx hvis du har et fysisk eller psykisk handicap, er indlagt eller lignende. I disse tilfælde skal du kontakte telefonsupporten i din bank.
(Påborger.dk's hjemmeside findes link til en liste med bankernes telefonnumre)
Som udgangspunkt skal du kun tage i Borgerservice, hvis du ikke kan opdatere dine ID-oplysninger, fx fordi du ikke har pas eller en telefon, der kan scanne pas.
Oplysningerne findes nederst under ”Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan tage i Borgerservice…”
Læs om opdatering af ID-oplysninger på borger.dk
Der kan være situationer, hvor du ikke har mulighed for at møde fysisk op i Borgerservice, fx hvis du har et fysisk eller psykisk handicap, er indlagt eller lignende. I disse tilfælde skal du kontakte telefonsupporten i din bank.
(Påborger.dk's hjemmeside findes link til en liste med bankernes telefonnumre)
Som udgangspunkt skal du kun tage i Borgerservice, hvis du ikke kan opdatere dine ID-oplysninger, fx fordi du ikke har pas eller en telefon, der kan scanne pas.
Oplysningerne findes nederst under ”Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan tage i Borgerservice…”
Læs om opdatering af ID-oplysninger på borger.dk
Sidst opdateret 19.12.2022