Aktiviteter i Aarhus Midt

Vester Allé 8, 8000 Aarhus C. Telefon 86 13 09 26, Mail midt@aeldresagen-aarhus.dk.
COVID-19 

Sundhedsmyndighedernes skærpede tiltag, der har været gældende til og med den 3. januar 2021, blev foreløbig forlænget til og med den 17. januar og er nu forlænget til og med den 7. februar.

Vi vil løbende orientere her på hjemmesiden.Vi vil også sende elektronisk nyhedsbrev ud ca. en gang om ugen, hvor vi vil orientere om den aktuelle situation.

Måske er du allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Hvis ikke, kan du tilmelde dig via dette link:

 

Tilmeld nyhedsbrevet

 Forkontoret

Med hensyn til åbning af Forkontoret, forventer vi indtil videre at åbne mandag den 8. februar.

Hver torsdag kl. 9-12 kan vi kontaktes på tlf.nr. 60 69 54 84.

 

 

 

NB: Når man skal tilmelde sig på hjemmesiden som medlem af Ældre Sagen, vil man blive bedt om både medlemsnummer og fødselsdag.

Det kontrolleres i bookingsystemet, at de 2 ting passer sammen.
Hvis Ældre Sagen ikke har fødselsdagen i medlemsregistret, eller hvis der er tastefejl, vil der komme en advarselsboks frem om, at man blot skal ringe til medlemsservice på 33 96 86 89 og få fødselsdagen registreret.
Proceduren er nødvendig for at sikre mod forkert adgang til andre medlemmers persondata.

 Frameldingsregler i forbindelse med ture og rejser:

Kurser i sprog, motion og akvarel

Sundhedsmyndighedernes tiltag er som nævnt nu forlænget til og med den 7. februar.Derfor sættes al undervisning med fysisk fremmøde fortsat i bero til og med søndag den 7.februar. Vi følger naturligvis situationen tæt og ser frem til at genåbne undervisningsaktiviteterne medfysisk fremmøde, når det af myndighederne meldes ud, at ”max. 5” hæves, og det igen er muligt at kunne mødes min. 10 kursister + underviser. De berørte undervisere og kursister vil løbende blive holdt orienteret, så snart der er nye udmeldinger fra sundhedsmyndighederne og så snart vi kan oplyse om, hvornår undervisningsaktiviteterne bliver genoptaget. De manglende undervisningsgange vil så vidt muligt blive lagt til i forlængelse af de gennemførte gange.

Kurser i IT 

Kurserne er flyttet til start efter den 28. februar.

IT-Support er aflyst i januar og februar.

Foredragsrækker
Det er besluttet, at forårets foredragsrækker, Kulturforedrag, Idé og Samfund og Fredagsforedrag, flyttes til efteråret 21 med start i uge 36.
Alle tilmeldte har fået besked.

Bridge
Det er DESVÆRRE endnu ikke muligt at tilmelde sig til Bridge.
Vi har i bestyrelsen besluttet at udsætte tilmeldingen til alle bridgeholdene, indtil vi ved, hvornår det igen bliver tilladt at spille fysisk bridg. Dette gælder også tilmelding til Søndagsbridge og Champagnebridge.
Holdene vil få besked, så snart det igen bliver muligt.
I mellemtiden kan vi tilbyde BBO-bridge. Der spilles tirsdag, onsdag og torsdag kl. 13.30. Husk, at I skal være gennem vores tilmeldingssystem, før I kan spille.
Alt dette finder I på: bridge.oz1js.net. Her finder I vejledninger til det hele. Er I i tvivl, er I velkomne til at sende en mail til enten Jørgen Sand på bridgeaarhus930@gmail.com eller Bent Sauer på bentsauer8000@gmail.com

Håndarbejdssøndage
Er aflyst i januar og februar.

Sangsøndage
Er aflyst i januar og februar.

Motion i Mindeparken
Er aflyst til og med søndag den 7. februar.

Bowling og Svømning og kurser på Godsbanen
Her afventer vi besked fra Bowlingcentret og fra Lyseng Svømmebad samt fra Godsbanen, når der igen åbnes disse steder.

Temamøder
Forventes p.t. at starte i marts.

Torsdagsunderholdning
Vi orienterer nærmere her på hjemmesiden og i nyhedsbrevet, så snart vi ved mere.

 

 Andet                Bridge og resultater
 Foredrag & underholdning

Arrangement
for nye medlemmer
Årsmøde 2020

 

 

 

 

Bridgeresultater
Undervisning
Daghold
Sommerbridge
Søndagsbridge undervisning
Champagnebridge

Bridgerejsetil Celle torsdag den 27. - mandag den den 31. maj.

Fredagsforedrag
Idé og samfund
Kulturforedrag
Nytårskoncert
Sangsøndage
Torsdagsunderholdning

 

 

 Kreative fag
 IT-hjælp og kurser
 Motion og sundhed

Akvarel øvede
Godsbanens metalværksted
Godsbanens tekstilværksted
Godsbanens træværkstedHåndarbejdssøndage

Mosaikkunst

Inspiration til at komme i gang med at skrive dagbog og erindringer.

 






Windows 10
Mac
Godt i gang med Windows 10
Daglig brug af IT 
Bliv mere fortrolig med PC
Hold din computer fit for fight
Lagring og datahåndtering

Android niveau 1 og 2

iPhone niveau 1 og 2
iPad niveau 1, 2 og 3
Lagring og datahåndtering

IT-hjælp i Vester Allé
Telefonsupport
Hjælp iPhone og iPad
Åbent hus om IT-undervisning

 

Bowling
Gymnastik kvinder
Krolf og frisk luft
Line Dance
Motion i naturen
Motionsrummene introduktion
Pilates
Qi gong
Svømning
Yoga
Yoga - hensyntagende 
 Sprogkurser
 Temamøder
 Udflugter og rejser
Engelsk
Fransk
Kinesisk
Spansk


Knogleskør kost

Spar på din telefonregning

Bjarne Hastrup og Ældresagen

For pårørende

Sådan minimerer du risikoen for indbrud

Shhhh..! Om stilhed og den gode pause

Sct. Hans aften på Saxild Strand 

Bridgetur til Celle



VIGTIG INFORMATION OM TILMELDING OG BETALING I AARHUS MIDT

Tilmelding og betaling for vores aktiviteter starter straks, når programmet er udkommet.
Tilmelding kan kun ske mod samtidig betaling. 
Tilmelding og betaling kan som hidtil ske ved fremmøde på kontoret, hvor der kan betales med Dankort, MobilePay og kontanter.
Tilmelding og betaling kan også ske hjemmefra, med Dankort og MobilePay her på vores hjemmeside.
Det er ikke muligt at betale pr. NetBank.
Står man på venteliste, vil man blive kontaktet inden kursusstart i det omfang, der er ledige pladser. Herefter slettes ventelisten.

I tilfælde af framelding senest dagen før kursusstart inden kl. 14.00 på 86 13 09 26 fratrækkes 50 kr. i ekspeditionsgebyr. Beløbet udbetales ikke kontant, men overføres til din bankkonto.

 
 
Ved framelding efter kursusstart tilbagebetales indbetalt gebyr med fradrag af 50 kr. som hovedregel kun, hvis pladsen kan overtages af en anden. Beløbet udbetales ikke kontant, men overføres til din bankkonto.
 

Frameldingsregler i forbindelse med ture og rejser:
Efter tilmeldingsfristen vil der kun kunne ske tilbagebetaling af deltagerbetaling minus 50 kr. i ekspeditionsgebyr, hvis pladsen kan overtages af en anden. 

Ved aktiviteter under aftenskoleloven er der anført 2 priser. For at være berettiget til den lave pris skal man oplyse og dokumentere, at man bor i Aarhus og er pensionist, efterlønner, arbejdsløs, handicappet eller over 60 år uden erhvervsindkomst. Til disse aktiviteter er der offentlig adgang.

Til de øvrige aktiviteter, hvor der kun er 1 pris, kræves der som hovedregel medlemskab af Ældre Sagen.

 

Sidst opdateret 25.01.2021