Årsberetning 2023

Årsberetningen 2023

I 2022 var vi i store træk ude af coranens skygge, folk var dog stadigvæk meget forsigtigt med at melde sig til ved nogle af tingene der blev afholdt, dog ikke i forbindelse med vores bustur til Ærø, vi ville i første omgang kun sætte en bus ind på turen derover, men da der blev ved med at strømme ind med tilmeldinger til turen, så besluttede vi at sætte 2 busser ind, men det var jo også til en pris som aldrig kommer igen.

Mandag den 07. marts: Årsmødet 2022, 87 deltagere

Onsdag den 20. april: Fællesspisning, 48 deltagere

Torsdag den 19. maj: Bustur til Ærø, 100 deltagere

Torsdag den 09. juni: Foredrag om Jacob A. Riss, 11 deltagere

Tirsdag den 16. august: Bustur til Gråsten Slotspark, 32 deltagere

Torsdag den 15. september: Foredrag ved veteran fra krigen i Jugoslavien, 15 deltag

Tirsdag den 11. oktober: Det du ikke ved om dronning Ingrid og de andre kongelige, 15 deltagere

Onsdag den 09. november: Spis sammen, 108 deltagere

Onsdag den 30. november: Årets julefrokost, 64 deltagere

Torsdag den 19. januar: Oplæg omkring demens, 21 deltagere

Fredag den 03. – søndag den 05: Forårsmessen i Tønder, her fik vi snakket med mange af vores medlemmer, vi spurgte ind til om de havde nogle ideer om foredrag og udflugter og der kom en del forslag, samtidigt fik vi tegnet 40 nye medlemmer, Vi følte at det var nogle rigtige gode dage og forventer også at deltage i denne messe fremover

Torsdag den 16. februar. Livsglæde i med og modgang, 24 deltagere

Mandag den 03. april: Årsmødet 2023, 80 deltagere.

2022 har på mange måder været præget af at vi mistede vores næstformand til kræften og vi har ikke fået valgt en ny af forskellige årsager.

Dette betyder også at når vi senere kommer til valget af bestyrelsen, så vil der være nogle som kun bliver valgt for et år, for eller kan vi måske komme ud for at næsten hele bestyrelsen går af på en gang.

Jeg vil også her sige tak til alle frivillige for deres bidrag til at vi kan have så mange forskellige tilbud til vores medlemmer hen over året, det sidste tilbud til medlemmerne er at vi lige har startet en læsegruppe op for mænd over 60 år, der holder til i Sognets dagligstue på Kirkepladsen 9.

I Ældresagen Tønder – Højer er vi 2610 medlemmer.

I Tønder kommune er vi 6612 medlemmer

På landsplan har Ældresagen ca. 930.000 medlemmer.

Her til sidst i min del af beretningen, vil jeg sige tak til samarbejdet til bestyrelsen for et godt samarbejde.

Jeg vil hermed give ordet videre til Karen Hansen, som vil fortælle om det Ældre politiske.

Tak for ordet

Sidst opdateret 15.07.2023