Hjæææææælp ...
Da den hidtidige frivillige tovholder for vores Tryghedsopkald er stoppet, står vi desværre med en stor udfordring:
At finde en ny friviilig, der vil påtage sig opgaven.
Dog har vi talt om, at det måske godt kunne være to eller tre frivillige, der sammen påtog sig opgaven og indbyrdes aftalte en "vagtplan".
Hvad ER så opgaven?
Hver morgen kl. 9 at ringe til den første, som er tilmeldt Tryghedsopkald, og som ringer videre til den næste i kæden o.s.v. Den sidste i kæden ringer så til tovholderen, hvorefter dagens Tryghedsopkald-kæde afsluttes.
Der er for tiden ca. 10 tilmeldt disse daglige opkald, der er et tilbud til pensionister, som ikke er i daglig forbindelse med familie og venner og derfor kan finde det betryggende med en opringning hver dag, så de i f.eks. en sygdomssituation kan regne med, at der kommer nogen, hvis telefonopkaldet ikke besvares.
Skulle den situation blive aktuel - at en opringning fra en person i kæden ikke besvares - ringer den person til tovholderen, som har en liste over, hvem der i givet fald skal kontaktes og "rykke ud". Det er altså ikke tovholderen eller andre i kæden, der skal følge op på et ubesvaret opkald.
Vi erkender, at det kan være svært for én person at varetage denne opgave hver dag året rundt, og håber derfor, at to - måske tre - kan gå sammen om opgaven, der uden tvivl er særdeles vigtig for de medmennesker, der allerede er med i kæden, og for de mange, der helt sikkert kan have brug for også at være med, hvis de hører om kædens eksistens.
Derfor: Spred meget gerne budskabet!
Og alle er velkomne til at kontakte Bente Helring for yderligere oplysninger:
Tlf. 20 33 17 20
Mail: aes.helring@gmail.com
Sidst opdateret 05.12.2025