4-dags tur til Bornholm 26. maj

Tilmelding til denne tur påbegyndes torsdag den 25. april.

Besøg Bornholm med Ældre Sagen.

Den ligger derude langt væk fra det øvrige Danmark, men er alligevel i vores hjerter som stedet, man mindst en gang i livet er nødt til at besøge: Øen i Østersøen, Bornholm, med de smukke byer, de pittoreske klipper, den røgede sild og Krøllebølleisen!

I samarbejde med Edelskov Busrejser og med afgang fra Sct. Bendts Kirkeplads søndag den 26. maj 2024 kl. 08.00 påbegynder Ældre Sagen således en dejlig forårstur for de heldige medlemmer af foreningen, der har booket plads til en 4 dages tur, som via Øresundsbroen med direkte kørsel til færgen i Ystad vil føre dem til Rønne, hvor turens guide, Jørgen, møder selskabet ved ankomsten.

Efter en spadseretur i byen efter eget valg og en selvbetalt frokost går rejsen videre til Hasle, Hellig Peder og Vang. Ved Hammershus gøres et længere ophold, hvor guiden vil berette om borgens spændende historie, inden dagens bustur afsluttes med ankomst til Hotel Friheden i Sandkås.

Mandag begynder på bedste vis med en dejlig morgenbuffet, og så er det ellers af sted ad kystvejen med stop ved blandt andet Troldeskoven, Helligdomsklipperne og Østerlars Rundkirke, inden Gudhjem nås ved frokosttid. Efter god mad og en lille slentretur i den smukke by køres til Hammer Havn, hvorfra der går små både til ”Den Våde Ovn”, en grotte, der kun kan besøges fra søsiden. Mens den ene halvdel af selskabet således sejler ud, besøger den anden halvdel Opalsøen og vice versa. Mættet af gode oplevelser bliver der fyldt yderligere på ved middagen hjemme på hotellet.

Tirsdag køres over Rø videre mod syd gennem Svaneke med stop ved Årsdale Mølle. Derfra videre mod Nexø, Balka Strand og Snogebæk, hvor Røgeriet byder på frokostbuffet. Kjærstrup Chokolade, kendt ikke mindst for sine fabelagtige flødeboller, skal da også lige aflægges et besøg, inden turen går over Dueodde, Åkirkeby og gennem Almindingen til Kræmmerhuset med kunsthåndværk og en 7000 m2 stor besøgshave.

Onsdag er hjemrejsedag, men da der er torvedag i Svaneke, skal der selvfølgelig være god tid til på egen hånd at opleve dette, inden frokosten indtages i Skovpavillonen ved Bolsterbjerg, og turen går videre gennem Bisonskoven til Ekkodalen, eventuelt med en afstikker til Rytterknægten, og ind mod Rønne, hvor færgen afgår mod Ystad kl. 16.30.

Forventet hjemkomst til Ringsted er kl. 20.00 den 29. maj.

Tilmeldingen til denne begivenhedsrige tur begynder i Ældre Sagens kontor på 2. sal i Hyldegården, Hyldegårdsvej 42, Ringsted torsdag den 25. april 2024. Der udleveres kønumre fra kl. 09.00, og kl. 09.15 starter tilmeldingen med max 2 billetter pr. kønummer. Det er muligt at ringe til kontoret på 40200940 fra kl. 09.15 og få et kønummer med det forbehold, at turen da kan være udsolgt!

Vær opmærksom på, at gyldigt pas skal medbringes!

CO/ 22.03.24

Sidst opdateret 26.03.2024