Holmegård Glasværk, De Hvide Svaner og Gavnø Slot den 9. maj

Salg af billetter fra 30. marts

På tur med Ældre Sagen til Holmegård Glasværk, De Hvide Svaner og Gavnø Slot.

I samarbejde med Edelskov Bus A/S indbyder Ældre Sagen sine medlemmer til en spændende tur til Holmegårds Glasværk og Gavnø Slot den 9. maj 2023 med afgang fra Sct. Bendts Kirkeplads kl. 09.00.

Holmegårds Glasværk blev grundlagt i 1825 og er i dag Nordens nye museum for kunsthåndværk og design med en udstilling af mere end 40.000 stykker glas- og keramikhåndværk, samtidig med at man her kan opleve det gamle håndværk, når glaspusterne står klar til at blæse museumsgæsten bagover med smukke og interessante produktioner, der taget ud af den brandvarme glasmasse forvandles for øjnene af tilskueren.

På restaurant De Hvide Svaner, et smukt, stråtækt bindingsværkshus i Karrebæk, er der efter ca. halvanden time på glasværket dækket op med det store, kolde bord, hvorefter alle er klar til næste punkt på turen, besøget på det spektakulære rokokoslot, Gavnø, hvor guiden byder på en oplevelse af et halvt årtusinds historie, mens man bevæger sig rundt blandt enestående malerier og kunstgenstande.

Efter den guidede rundvisning vil der være tid til at opleve den blomstrende park på egen hånd, inden bussen igen vender køleren mod Ringsted med forventet hjemkomst kl. 17.00.

Salget af billetter til turen begynder torsdag den 30. marts kl. 10.00 fra Ældre Sagens kontor i Hyldegården, Hyldegårdsvej 42, Ringsted. Der udleveres kønumre fra kl. 09.00, dog max to pr. nummer.

Ældre Sagen ser frem til en rigtig forårstur i forhåbentlig mild majsol.

CO/13.03.23

Sidst opdateret 19.11.2023