Den Gamle By i Århus

Tag til Den Gamle By med Ældre Sagen, Ringsted.

Der var engang....sådan indledes mange eventyr, og eventyrligt er det da også at aflægge et besøg i Den Gamle By i Aarhus, denne helt unikke seværdighed, som ikke mindst i juletiden byder på et hyggeligt og nostalgisk gensyn med en svunden æra. Her kan man gå tilbage i tiden med start i 70´erne, videre ned gennem 20´erne og ind i den ældste del fra før år 1900 og undervejs møde mennesker, der er klædt som, arbejder som og gebærder sig som i gamle dage.

Det er lige noget for Ældre Sagen, som i samarbejde med Edelskov Bus tilbyder sine medlemmer en éndagstur til dette spændende og levende museum den 6. december 2022 med afgang fra Sct. Bendts Kirkeplads kl. 06.30. Undervejs bydes på kaffe og et rundstykke, ligesom der bliver mulighed for at strække benene, inden turen over broen ender med ankomst i Den Gamle By kl. ca. 10.00. Efter guidet rundvisning og tid på egen hånd serveres der frokost i de hyggelige omgivelser på  Gæstgivergården, der excellerer i traditionel, dansk mad lavet med udgangspunkt i historiske kogebøger som fx Frk. Jensens Kogebog fra 1901.

Således godt beværtet er der igen god tid til at gå omkring i den julesmykkede by, inden turen hjemad med en pause undervejs og mulighed for at købe lidt mad begynder kl. 15.40.

Efter en lang og indholdsrig dag forventes selskabet at være tilbage  i Ringsted kl. 19.00.

Bindende tilmelding til turen finder sted fra den 27. oktober 2022  kl. 10.00 i Ældre Sagens kontor i Hyldegården, Hyldegårdsvej 42, Ringsted med udlevering af kø-numre fra kl. 09.00, dog max to pr. nummer. Der betales kontant eller via MobilePay.

Ældre Sagen glæder sig til med nutidens øjne at give sine medlemmer et kig ind i fortiden og erindre, hvordan verden af i går så ud.

CO/11.10.22

Sidst opdateret 19.10.2022