Kastrup Lufthavn og Kanalrundfart 24. maj

Ældre Sagen på tur til Kastrup Lufthavn og på kanalrundfart.

Det er nok de færreste, der tænker på, at en af Europas travleste lufthavne faktisk ligger i Danmark, men det er ikke desto mindre tilfældet, for med 133.000 starter og ditto landinger årligt, med 30 millioner gæster i 2018, året før Corona lagde flytrafikken ned, og med 23.000 ansatte, fremstår Kastrup Lufthavn eller Copenhagen Airport, som den hedder i det store udland, som en værdig bejler til denne titel.

Nu er der heldigvis atter gang i den store arbejdsplads, og det er for at blive vist rundt såvel ude som inde på denne, at Ældre Sagens medlemmer i Ringsted tirsdag den 24. maj 2022 kl. 08.00 tager af sted fra Sct. Bendts Kirkeplads med det flade Amager som mål.

Efter rundvisning og frokostbuffet på Restaurant Menuen går turen videre med Edelskov A/S bussen til Holmens Kirke, hvor selskabet tager fat på den maritime del af turen ved at gå ombord i en af Kanalrundfartens både og nyde København fra søsiden, inden næsen atter vendes mod Ringsted med forventet ankomst kl. 17.00.

Billetter kan erhverves på Ældre Sagens kontor i Hyldegården, Hyldegårdsvej 42, Ringsted fra og med torsdag den 7. april 2022 kl. 10.00 med udlevering af kø-numre fra kl. 09.00, dog max 2 billetter pr. nummer. Der betales kontant eller via Mobile Pay.
Pris inklusiv bus, entreer, frokost og kanalrundfart 635 kr.

Af sikkerhedsmæssige årsager skal der på købsdagen oplyses navn og personnummer, ligesom man skal medbringe pas eller anden form for gyldig billedlegitimation på turen. Rundvisningen i lufthavnen er ikke egnet for gangbesværede, og antal deltagere er begrænset til 40 personer.

CO/22.03.22

Sidst opdateret 19.10.2022