Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

Turen til Århus i april 2018

Spartours som stod for turen, havde samlet alle op kl. 0915

Herefter gik turen mod Kryb i Ly kro, hvor vi spiste en dejlig frokost inden vi landede i Århus.

Undervejs fik vi en god kop kaffe og et lækkert stykke kringle – nå, ja og en lille en til ganen.

Vel ankommet til Aros kunstmuseum, blev vi delt i to grupper og der var en guidet rundvisning, hvor vi fik et indblik i museets historie og deres udstillinger.

Vi besøgte deres gamle vartegn, den store dreng og deres nye, den store regnbuegang, der går hele vejen rundt på 7 etages.

Mætte af indtryk, gik turen til vores hotel, Montra Odder Parkhotel.

Her fik vi nogle dejlige værelser og naturligvis en fortræffelig middag.

Efterfølgende blev de, der havde kræfter og lyst, budt på en guidet tur rundt i Odder.

Onsdag startede med morgenmad og af sted til Den Gamle By i Århus, hvor vi igen fik en herlig guidet tur rundt i ben.

Vi fik et godt indtryk af byen, der var helt fantastisk.

Der var i øvrigt en udstilling af Dronning Margrethes kjoler, som var meget populær.

Vi var meget heldige med vejret, der viste sig fra den pæne side.

En dejlig frokost, i Den Gamle By, gjorde jo ikke oplevelsen dårligere.

Om eftermiddagen var der tid til afslapning i Odder, inden vi igen måtte indtage en helt fantastisk middag igen med efterfølgende kaffe – det kan være et slid, at være på tur.

Torsdag pakkede vi bussen og satte kursen mod Moesgaard museum, hvor vi ankom kl. 10, hvor museet åbnede.

Der var igen guidet rundtur, hvor vi fik historien om museets tilblivelse og hvordan, det var tænkt ind i området. Der var tur rundt i de forskellige gange og til udendørsarealerne.

Vi blev vejledt om de forskellige udstillinger, der var på museet, og så var det bare i gang med at vælge, hvilken der havde den største interesse.

Det var umuligt at nå dem alle.

En fantastisk oplevelse, der fortjener at blive gentaget. Det er et museum, der i den grad er værd at besøge og der er rigtig mange aktiviteter, som man kan deltage i. Du kan for eksempel komme med på en rejse med vikingerne, hvor du vælger den person, som du vil følge.

Retur i Fredensborg Kommune kl. 1720 og derefter rundt og sætte deltagerne af ved deres respektive afstigningssteder.

Super tur med meget positive deltagere – og tak for det til jer alle – tak til Torben og Lindy fra Spartours for Deres indsats og gode humør.