Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

Flot herretur til Hamburg i maj 2019

Tirsdag den 14. maj 2019 var vi 43 medlemmer af Ældre Sagens Herreværelse der med Spar Tours bus i fint forårsvejr kørte mod Hamburg via Rødby - Puttgarden.

Til trods for lidt myldretidstraffik rundt om København, nåede vi den aftalte færge mod Tyskland.

Undervejs var der en kop kaffe, et rundstykke og en dram.

Da vi nåede Hamburg, var trafikken nok lidt større end chaufføren havde regnet med, så vi var lidt forsinket da vi nåede Airbus-fabrikken lidt vest for centrum af byen.
Vi blev delt i to hold, og fik en fin to-timers rundvisning med en engelsktalende guide.
Der var mangea restriktioner og fotograferingsforbud på området, så vi fik desværre ingen billeder med hjem.
Man kan finde en række oplysninger og se fotos blandt andet fra fabrikken på https://www.airbus.com/.
Ved at søge på airbus hamburg på Google findes der links til mange oplysninger og billeder.

Efter indcheckning på hotellet Alte Wache i centrum af Hamburg, blev vi kørt til restauranten Hofbräu Wirtshaus, hvor der var bestilt en treretters aftensmad. Der blev serveret tyske specialiteter, en grøn salat til forret, svineskank med kartoffelmos og en ret, der lignede pandekager, der var mislykkedes, men smagte godt.

Næste morgen blev vi kørt til byens Miniature Wunderland, verdens største modeljernbaneanlæg.
Der tilbragte vi ca 3 timer inklusive frokost i cafeteriaet.
Se en lille YouTube-video her.
Se en større YouTube-video her.
Se en YouTube-video Behind The Scene Tour

Fra Miniature Wunderland gik vi godt 2 km langs havnefronten for at finde vores havnerundfartbåd og vores dansktalende guide.

Efter en ca. halvanden times havnerundfart,  i den travle industrihavn, hvor de fleste containere til Europa fra Asien lander.

Efter et besøg ved Fleggaard, hvor der blev provianteret, gik turen tilbage til Nordsjælland, hvor vi landede kl. 21.

Herover kan du se en række fotos fra den meget vellykkede tur.
NB! Da der skal hentes mange billeder, vil det tage lidt tid inden de første billeder dukker op.