Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

Ældre Sagens IT-Café

IT-Caféen kræver ikke tilmelding og er er åben for gæster, så længe der er ledige pladser.
Få hjælp til at anvende din PC af Ældre Sagens frivillige på Hovedbiblioteket eller i Bibliografen.
  
Har du brug for hjælp til at søge på nettet, vedhæfte en fil eller printe ud? Eller har du brug for støtte til at komme videre med din PC? Så er der hjælp at hente i Ældre Sagens IT-Café, hvis du er en ældre borger med bopæl i Gladsaxe Kommune.

 

 
Åbningstider:
 
Gladsaxe Hovedbibliotek, anden sal.
Mandage kl. 10:30 -13:00.
Medbring egen PC eller tablet(Ældre Sagen og biblioteket stiller nogle til rådighed).
 
 
Gladsaxe Hovedbibliotek, anden sal.
Onsdage kl. 10:30 -13:00.
Medbring egen PC eller tablet(Ældre Sagen og biblioteket stiller nogle til rådighed).
 
 
Bibliografen i Bagsværd, bagerst i bibliotekslokalet.
Torsdage kl.10:30 -13:00.
Medbring egen PC eller tablet(Ældre Sagen og Bibliografen stiller nogle til rådighed).
 
 
PS: Medio juni til medio august måned er der kun åbent om mandagen!

 

Det er ikke et krav, at man er medlem af Ældre Sagen!

Brugere af IT-Cafeen skal være opmærksomme på:
  1. Den IT-frivillige er ulønnet, frivillig, ikke-kommerciel og ikke IT-specialist, men han/hun yder hvad han/hun formår og kan hjælpe med i det pågældende tilfælde.
     
  2. Der vil være situationer, hvor det ikke lykkes at afhjælpe problemerne. Den IT-frivillige bør ikke kaste sig ud i opgaver, som ligger uden for hans/hendes evner og erfaring, da den IT-frivillige ikke er dækket af en forsikring i sådanne tilfælde.
     
  3. IT-udstyr med problemer er meget sårbare, og data, e-mails, adresser, billeder og lignende kan gå tabt eller blive beskadiget.
     
  4. Den IT-frivillige må kun genoprette styresystemer og software ved hjælp af PC-ejerens egne originale programmer og styresystemer. Den IT-frivillige skal afvise at bistå ved piratkopierede programmer og lignende.
     
  5. Den IT-frivillige skal ikke betales af modtageren. Og hjælpen sker for modtagerens egen risiko og regning for tilfælde af udgifter til eksempelvis opståede skader, nødvendige udskiftninger eller supplerende dele til software eller hardware.
     
  6. Brugeren skal selv acceptere (’Accept’ el. lign.) en evt. købsaftale eller anden aktion, der indebærer betaling.
     
  7. Den IT-frivillige har tavshedspligt og må ikke videregive oplysninger om brugeren eller brugerens forhold (bank, kommune, læge m.m.).

Sidst opdateret 10.07.2023