Vær synlige og bliv brugt
Der kan være mange forskellige grund til, at plejepersonalet ikke husker at tilkalde vågetjenesten, selvom der er en døende, som har behov for hjælp.
Det er først, når plejepersonalet kender jer godt i vågetjenesten og har tillid til jer, at det bliver en naturlig ting for dem at ringe efter jer.
Derfor er det vigtigt, at I løbende tager kontakt til de steder, som I har en aftale med og tilbyder at komme ud på personalemøder.
Du kan læse mere om, hvorfor det er vigtigt at have denne direkte kontakt til plejepersonalet, og få tips til hvad I kan sige, og hvordan I gør, i guiden om vågetjenesten på side 7-9 og side 17-21.
Hent guiden til opstart af vågetjeneste her
Materiale til personalet om vågetjenesten
Når I er ude og fortælle om vågetjenesten på personalemøder, er det en god ide at have materiale om vågetjenesten med. Vi har to slags materiale til personalet.
- En pixifolder og plakat med information om vågetjenesten og jeres kontaktoplysninger, som er målrettet personalet. I kan bestille pixifoldere og plakater ved at kontakte konsulenterne for vågetjenesten, se kontaktoplysninger nedenfor.