Ældretelefonen
Ældretelefonen er et tilbud til alle, der savner nogen at tale med. For alle kan opleve at føle sig alene. Også selvom man har familie og andre tæt på, kan der være situationer og emner, som er svære at tale med dem om. Og meget føles lettere, når man deler det med andre.
Ældretelefonen 32 210 210
Åben mandag-fredag kl. 9-15
Ældretelefonen er en samtalelinje, ikke en rådgivning. De frivillige på Ældretelefonen er gode til at være i den samtale, hvor der ikke er et rigtigt eller forkert svar. De har tiden, roen og nærværet til at lytte. De er gode til at være nysgerrige på det, der bliver fortalt, og tør være i den svære samtale. De har også fagligheden til at skabe retning og udvikling i samtalen.
Læs mere om Ældretelefonen på Ældre Sagens hjemmeside
Vær med til at fortælle om Ældretelefonen
I lokalafdelingen kan I hjælpe med at udbrede kendskabet til Ældretelefonen på mange forskellige måder.
I kan fx skrive om det på lokalafdelingens hjemmeside og Facebookside, hvis I har sådan en, og i jeres lokale nyhedsbreve.
I kan også bestille postkort, annoncer til lokalaviser eller andet trykt materiale med billeder og design, som er lavet til Ældretelefonen.
Kontakt Christina Krause Schütz i Marketing på design@aeldresagen.dk
I kan også sende en pressemeddelelse om Ældretelefonen til lokalavisen.
Få inspiration til pressemeddelelsen i skabelonen her
Frivillig på Ældretelefonen
Som frivillig på Ældretelefonen, skal du:
- have en relevant faglig baggrund. Det kan fx være en social eller sundhedsfaglig baggrund, psykolog, præst el.lign. Du skal have erfaring med at facilitere og skabe retning og udvikling i samtaler. Vi klæder dig godt på til opgaven som frivillig på Ældretelefonen
- arbejde hjemmefra – men du er aldrig alene. På hver vagt mødes du online med andre frivillige. Her møder du fællesskab og et trygt rum med fokus på sparring, udvikling og læring
- kunne tage minimum to vagter om måneden, i alt 7 timer pr. måned
- have en computer, der er opdateret med nyeste version (som minimum windows 10 eller 11) og en stabil internetforbindelse
Det frivillige arbejde på Ældretelefonen understøttes af et teknisk set-up i M365 og Myfone. Og alle dokumenter til frivillige kan findes i Teams i M365-løsningen.
Er du interesseret i at høre mere, så skriv til Vibeke Bruun-Toft, projektleder på Ældretelefonen.
Send gerne dit telefonnummer med, så ringer Vibeke dig op.
📧 E-mail: aeldretelefonen@aeldresagen.dk
Telefonvenner
Vores tilbud om om at matche telefonvenner fortsætter. En telefonven skaber samvær og glæde i dagligdagen. Ældre Sagens frivillige tager telefonen, når mennesker ringer ind og matcher dem med den helt rigtige telefonven.