Stor anerkendelse af Ældretelefonen

Hjælpepakke: Med en særlig pulje anerkender politikerne behovet for Ældretelefonen
02.05.2020

Da landet lukkede ned blev mange ældre isolerede fra deres omgangskreds og aktiviteter.

Derfor startede Ældre Sagen Ældretelefonen, for at skabe telefonvenner blandt ældre mennesker, der savnede selskab i den periode, corona-epidemien ville vare.

Epidemien blev en pandemi, og med udsigt til en længere periode med begrænsede muligheder for social kontakt, vil Ældretelefonen få en endnu større betydning for ældre.

Derfor er Ældre Sagen glad for, at der i hjælpepakken er en specifik anerkendelse af behovet for Ældretelefonen.

- Det er så vigtigt for ældre der savner nogen at tale med, at de kan have kontakt med andre. Det giver livskvalitet og skaber tryghed, siger adm. direktør i Ældre Sagen Bjarne Hastrup.

Ældre Sagen modtager med hjælpepakken 4 mio. kr. til drift af Ældretelefonen.

Over 3.300 har indtil videre tilmeldt sig Ældretelefonen i løbet af de første seks uger.

- Jeg er overvældet over, hvor mange der gerne vil være telefonven for et andet menneske. Sidder der ældre derude, der mangler en at tale med, skal de være mere end velkomne, siger Bjarne Hastrup

Læs mere om Ældretelefonen

Sidst opdateret 26.10.2020