Brug af IT-hjælperne

Hvad bør du vide som bruger af Ældre Sagen Bornholms IT-hjælp?

Brugere af Ældre Sagen Bornholms IT-hjælp skal være opmærksomme på:

1. IT-hjælperen er ulønnet, frivillig, ikke-kommerciel og ikke IT-specialist, men han/hun yder hvad han/hun formår og kan hjælpe med i det pågældende tilfælde. Der kan være situationer, hvor det ikke lykkes at afhjælpe problemerne.

2. IT-udstyr med problemer kan være meget sårbart og der kan være risiko for at data, e-mails, adresser, billeder og lignende kan gå tabt eller blive beskadiget.

3. IT-hjælperen må kun genoprette styresystemer og software ved hjælp af IT-ejerens egne originale programmer og styresystemer.

4. IT-hjælperen hjælper kun i begrænset omfang med modtagerens netbank, NemID og lignende.

5. IT-hjælpen sker for modtagerens egen risiko og regning for tilfælde af udgifter til eksempelvis opståede skader, datatab, nødvendige udskiftninger eller supplerende dele til software eller hardware.


Persondatapolitik for Landsforeningen Ældre Sagen

Du kan via nedenstående link læse om, hvilke oplysninger Ældre Sagen indsamler, hvordan dine oplysninger håndteres og hvor længe oplysninger om dig opbevares mm. Du bør læse denne politik og henvende dig til os, hvis der er oplysninger i politikken, som du ikke kan acceptere.

Læs mere (åbner i nyt vindue)


Sidst opdateret 07.09.2019