Kursus for nye kasserere - to dage
Målgruppe
For nye kasserere og formænd med interesse for økonomi i Ældre Sagens lokalafdelinger.
Udbytte
At kunne udføre bogføringsopgaver samt have kendskab til de regler og love, der gælder i forbindelse med udbetalinger af godtgørelser. Du vil også kende de interne retningslinjer, der er sat af Landsbestyrelsen og Delegeretforsamling.
Indhold
- Love og regler
- BC Dynamics NAV – Ikke i dybden, dette gennemgås individuelt inden
- Regnskabsopfølgningen
- Outlook – KS mailen- sikker mail, herunder GDPR
- Bookingsystemet – Hvad sker der i bookingsystemet på kassererområdet?
1. dag
- Undervisning i regnskabets opbygning, bilagsbehandling, gennemgang af kontoplan og aktivitetskoder
- Orientering om specielle forhold, herunder udbetaling af honorarer, kørsel, telefon samt regler for rejser forsikringsforhold, moms og bankospil(gevinstafgifter)
- Kort gennemgang af bogføringsprogrammet
2. dag
- Opsamling på dag 1.
- Regnskabsopfølgningen og budgettering
- Bookingsystemet. Sådan ser det ud på kasserersiden
- Hvad skal sendes ind til Økonomiafdelingen, hvornår og hvordan?
Form
Oplæg og debat. Hvordan forbereder du dig som deltager? Hvis du ikke kender NAV (kasserer), bedes du rette henvendelse til regnskabskonsulenterne inden kurset. De vil efter aftale gennemgå programmet med dig. Dette sker via Teamviewer – et program hvor regnskabskonsulenten kan overtage din computer og navigere dig igennem alle punkterne i NAV. Medbring gerne egen/lokalafdelingens bærbare PC.
Undervisere
Britt Ravn Sørensen og Christian Agersund, regnskabskonsulenter, Ældre Sagen
Jens Søndergaard, økonomichef, Ældre Sagen (kun på kurset i København)
Dato og sted
14-15. maj 2024
Scandic Silkeborg,
Udgaardsvej 2,
8600 Silkeborg
28-29. maj 2024
Ældre Sagen,
Snorresgade 17-19,
2300 København S
Overnatning på Guldsmeden Bryggen, Gullfossgade 7, 2300 København S (gåafstand fra sekretariatet).
Begge kurser er med overnatning i enkeltværelser og fuld forplejning.
Tid
Start dag 1 kl. 9.30 til dag 2 kl. 15.00