Logo - Ældre Sagen skaber rum for gode liv - uanset alder. Frivilligportalen Skip til primært indhold
Forside Værktøjer Log ind
Tilbage til Ældre Sagen
  • Frivilligportalen
  • Værktøjer
  • Driftsstatus
  • Booking

Frivilligportalen

  • Sådan får du adgang
  • Driftsstatus

Booking

Ændringsønsker vi arbejder med på Booking

Opdaterings dokumenter

25/09 - Opdatering 26

Fejl

Prioritet Status Fejlbeskrivelse
2  Påbegyndt 14bkf - Preview i booking og det der reelt kommer ud på hjemmesiden stemmer ikke altid overens. 
3 Påbegyndt  17bkf - Der kommer fejlagtigt html kode med i previewet af email til deltagere. 

Indmeld fejl her

 


Ændringsønsker

Status Ændringsønske
Analyse  13bk - Online læseadgang for aktivitetsledere til deltager- og ventelister.
Det vil aflaste kontoret, hvis alle aktivitetsledere kunne logge på fx med en kode og få læseadgang til deltager- og ventelister.   
Analyse 27bk - Tilbage betalingsknap i kasseafstemningen
Det skal være muligt for de frivillige at kunne lave en tilbagebetaling, som også kommer på kasseafstemningen. 
Analyse 26bk - Ændring af betalingsmåde
Det skal være muligt at kunne vende en deltager fra "betalt - dankort" til f.eks. "betalt - kontant" eller omvendt. Systemet skal selv kunne lave rettelsen i NAV.
Standby  28bk - Tilmelding til det lokale nyhedsbrev
Det skal muligt for brugerne at kunne tilmelde sig til det lokale nyhedsbrev ved tilmelding til et arrangement. 
Standby 33bk - Sortering af arrangementsoversigterne i booking
Mulighed for kun at se alle motionsaktiviteter eller alle arrangementer under rejser. 
  3bk - Antal på venteliste

Mulighed for at kunne vælge hvor mange personer som er tilladt på ventelisten.

  9bk - Antal på venteliste vises i arrangementsoversigten

Det skal være muligt fra arrangementsoversigten at kunne se hvor mange der står på venteliste. 

  37bk - Tekst på mail til deltagere
Når man i bookingsystemet sender en mail ud til deltagerne med aflysning, ændringer m.m.,
skal der fast stå "Denne mail kan ikke besvares". 
  22bk - SMS advisering
En SMS service som sender en reminder til en deltager.  
  4bk - Print arrangementsoversigt

Mulighed for at kunne printe arrangementsoversigten ved hjælp af en knap i systemet.

  24bk - Advisering ved bemærkning
Når en deltager skriver en bemærkning ved tilmelding, så skal lokalafdelingen adviseres via mail.
  30bk - Kasseafstemning
Alle transaktioner skal kunne ses under kasseafstemningen.
  34bk - Reservationspris
Systemet skal huske prisen, som bliver valgt når person bliver tilmeldt som reservation. Når personen så skal vendes til tilmeldt, så skal den valgte pris være valgt som default. 
  35bk - Arrangements vinduet skal være større
Vinduet hvor der vises arrangementer eller deltagere skal fylde mere at skærmen, således der kan vises mere i vinduet.
  36bk - Arrangement skjult i begrænset periode
Når man opretter et arrangement som skjult, så skal det være muligt, at kunne sætte en dato for hvornår det ikke skal være skjult længere. Således vil arrangement blive udgivet til hjemmesiden efter datoen.  
  15bk - Forbedring af preview
Startdato skal stå på aktiviteter når denne er ude i fremtiden. 
  39bk - Mail til arrangementsansvarlig

Det skal være muligt for booking webmasteren, at kunne se en mail til den ansvarlige for et arrangement eller aktivitet.

  31bk - Scanning af kort
Mulighed for at kunne scanne medlemskortet, så de kontorfrivillige ikke behøves at taste det ind. 
  29bk - Flere aktivitetskoder
Der skal kunne oprettes flere aktivitetskoder end de 800 som er tilgængelige i dag. 
  40bk - Udtræk til Excel
Fornavn og efternavn bedes placeret i to adskilte felter, så vil det være muligt at sortere en liste i den orden man ønsker. Den nuværende fil bruger komma til afgrænsning mellem felterne. Afgrænsning ønskes med semikolon - der er også dansk standard. 
  41bk - Mobilepay som betalingsmulighed
Det skal være muligt at være Mobilepay, som betalings form i administrationen.
  38bk - link i mail til deltagere
Mulighed for at lave et link i mailen, som kan sendes til deltagerne. Mailen bliver sendt via booking systemet.  
  42bk - Testmail
Når der skal sendes en besked til deltagere på et hold/arrangement, så skal det være muligt at sende en testmail til sig selv.
  43bk - Logo
Logo på alle standard kvitteringer.
  45bk - Forbedret fejlbeskeder i systemet
Fejlbeskeder i systemet skal være mere sigende.
  46bk - Ændring af fødselsdato
Medlemmer som endnu ikke har oplyst deres fødselsdato, skal kunne ændre den, når de prøver at lave en tilmelding i booking. 
  47bk - Vis tydeligt for Det Sker redaktør, at der er sket ændring i arrangementer
Hvis et arrangement er blevet ændret siden det er opdateret i det sker, så skal det kunne ses på arrangementsoversigten, hvilke arrangementer der er sket ændringer i, eventuelt med en rød/grøn farvemarkering.
  48bk - Vis alle aktiviteter i en oversigt
Ligesom "Vis Lokalafdeling" som viser alle aktiviteter som er med i Det Sker, skal der være en oversigt over alle aktuelle arrangementer og aktiviteter. 
Ikke Prioriteret  44bk - Bemærkning fra tilmelding
Mulighed for at kasseren kan se bemærkningen fra tilmeldingen i NAV 

Ikke prioriteret

25bk - Sletning af flere arrangementer

Det skal være muligt at kunne slette flere arrangementer på en gang (kun under afsluttede arrangementer og kladder).   

Ikke prioriteret 17bk - Markering af relevante aktivitetskoder
Kassererne skal kunne markere, hvilke aktivitetskoder som webmasterne får vist, når de skal vælge aktivitetskode. 
Ikke prioriteret  18bk - Bruger skal selv kunne betale for reserveret plads 
En bruger som har reserveret en plads på et arrangement, skal have mulighed for selv, at vende sin reservation (ved at betale) til tilmeldt.  
Ikke prioriteret  19bk - Lokalafdelingsnavne  
Ved kommunalt oprettede arrangementer, som dækker 2 lokalforeninger, bør begge navne vises på hjemmesiden. Fx således: Vestfyn/Højfyn. Dette vil indikere, at det er et fælles arrangement. 
Ikke prioriteret  20bk - Flytning af deltager
Det skal være muligt, at flytte en deltager fra en aktivitet til en anden. Aktiviteten skal dog ligne hinanden og have samme pris. 
Ikke prioriteret  21bk - Indkøbskurv 
Det skal være muligt for brugerne, at kunne vælge flere arrangementer og aktiviteter og samle dem i en kurv og derved kun betale en gang. Når de frivillige hjælper medlemmer med, at tilmelde sig til arrangementer skal der ligeledes være mulighed for at tilmelde og betale en gang på flere arrangementer.  
Ikke prioriteret  8bk - Notifikation ved ledige pladser
Mulighed for at systemet sender en mail til lokalafdelingen når der kommer en ledig plads på et arrangement. Således kan de frivillige flytte personer fra ventelisten til deltagerlisten. 
Ikke et booking ønske  6bk - Udsolgte arrangementer og aktiviteter 
Når et arrangement er udsolgt, så skal det stå på arrangementet i oversigten. 

Indmeld ændringsønske her

 

Sidst opdateret 09.12.2020

KONTAKT

ADRESSE

Snorresgade 17-19
2300 København S

E-MAIL

aeldresagen@aeldresagen.dk

TLF

3396 8686

CVR

10 62 54 08

  • Kontakt og åbningstider
  • Medlemsservice
  • Persondata, cookies og ophavsret
  • Webtilgængelighed

LOKALAFDELINGER

REGION

  • Nordjylland
  • Midtjylland
  • Syddanmark
  • Sjælland
  • Hovedstaden

Gem anden lokalafdeling

Alle lokalafdelinger

  • Støt os
  • Tilmeld nyhedsbrev
  • Facebook
  • twitter
  • Instagram
  • Youtube