Kommunikationskampagner
Ældre Sagens frivillige er vores vigtigste råstof. Mange frivillige taler hverken højt eller længe om den tid, de bruger på at gøre noget for andre. Nogle siger sågar, de ikke synes, det er noget særligt. Men det er særligt.
Den kæmpe indsats, Ældre Sagens mange frivillige yder hver dag hele året rundt, fortjener anerkendelse. Fordi der er grund til at være stolte af det. Og for at vise hele Danmark, at Ældre Sagen er et godt fællesskab at være en del af.
Årets sidste nummer af frivilligbladet Aktiv er fyldt med historier om forskellige frivillige, der fortæller, hvad de får ud af at være frivillige, og hvad dem, de hjælper, får ud af det. Derudover fortæller tre af Ældre Sagens frivillige i tre korte film om deres vej ind i frivillighed, og hvordan de skaber øjeblikke af livskvalitet for andre.
På tur med indkøbsbussen
Leon Andersson arrangerer indkøbsture for ældre, der har svært ved selv at komme ud at købe ind. Indkøbsturen er mere end bare praktisk hjælp – det vigtigste er det sociale samvær.
Når to bliver til en
Thomas Nørgaard er frivillig i en sorg- og livsmodsgruppe. Her arbejder han for, at ingen skal stå alene med sorgen, når de har mistet en, der stod dem nær.
En god snak i Herreværelset
Tordis Sværke er initiativtager til Herreværelset i Roskilde. Det er et sted, hvor mænd mødes til hyggeligt selskab. Alle er velkomne – hvis de altså er mænd.
Hvad kan I gøre?
Følg med på www.facebook.com/aeldresagen, hvor filmene og historierne fra Aktiv løbende vil kunne ses fra starten af december.
I er desuden meget velkomne til at bruge filmene ved arrangementer i jeres lokalafdelinger – fx i forbindelse med et årsmøde eller lignende. Det kan I gøre ved at afspille filmene via YouTube.
Har I brug for filmene på en USB-stick, kan I kontakte kommunikationskonsulent Sara Aabolt Christensen, e-mail: sc@aeldresagen.dk